Počítačová hra je interaktívny softvér komunikujúci s používateľom pomocou 2D alebo 3D
grafiky a zvukov na účely zábavy alebo vzdelávania, prevádzkovaný na nejakom počítači,
dnes obvykle PC alebo Apple Macintosh, prípadne na špecializovanom počítači zvanom
herná konzola, ktorý je vyvinutý takmer výlučne na hranie hier a multimediálnu zábavu.
Počas hry je fyziologický stav hráča podobný stavu osoby počas boja. Hranie hier
zvyšuje hráčovo vnímanie nepriateľstva zo strany jeho blízkych. Názor, že okolitý
svet je nepriateľskejší, vyúsťuje do agresívnejšieho správania detí, depresie,
negatívneho sebavnímania a odmietnutia spoločnosti. Agresívne emócie sú
posilnené, hlavne u „závislých“ hráčov, ktorí prejavovali vysokú dávku
emocionálnej nestability pred, počas a po hraní. Deti vystavené veľKému násiliu v
televízii a hrách sú negatívne a vnímajú svet ako nebezpečné miesto.